Saturday, June 10, 2017

PETUA CEPAT TURUNKAN BERAT BADAN dari Aspek Perbidanan Melayu Lama





Ramai yang beranggapan bahawa kolesterol daripada pemakanan berlemak sahaja penyumbang kepada berat badan. Jadi, banyak rawatan pelangsingan badan berfokus kepada rawatan lemak sahaja.

Namun, pengalaman Ummi menguruskan ibu-ibu berpantang dan mereka yang sukar mendapatkan zuriat, kebanyakannya ada masalah obesiti. Kenapa? Kerana dua golongan ini ada masalah pada peranakan, iaitu peranakan tidak kecut walaupun ketika tidak haid. Kita sedia maklum bahawa proses mengandung & proses ketika haid adalah keadaan di mana rahim mengembang. Apabila rahim mengembang, maka perut kita akan lebih buncit dan besar daripada biasa!
Ramai orang beranggapan bahawa lemak sahaja yang menampakkan buncit! Ianya salah.
Jika anda ada masalah kitaran haid, masalah hormon, keputihan, sembelit, kencing kotor dan sejuk tapak kaki, ia adalah petanda bahawa rahim anda tengah memberi 'signal' ianya sakit!

Jika kita perhatikan rahim, pundi kencing dan usus besar, ianya bersebelahan. Jika salah satunya jatuh, ia akan memberi kesan kepada dua organ yang lain. Maka, mereka yang sembelit, suka meneran. Proses meneran memberikan tekanan kepada otot rahim dan boleh menyebabkan ianya terturun! Mereka yang lama di dewan bersalin dan kerap meneran, akan mengalami buasir yang teruk semasa berpantang! Maka, keadaan yang sakit ini menyebabkan anda jarang membuang air besar dan lama-kelamaan toksik akan berkumpul terlalu banyak di dalam badan. Semakin banyak toksik, semakin bertambah berat badan anda. Itulah sebabnya kenapa mereka yang obesiti asyik mengantuk, ianya kerana kurang oksigen dalam badan!

Maka, satu kaedah yang terbaik bagi membantu menurunkan berat badan ialah bertangas. Dengan bertangas, rahim kecut. Maka perut automatik akan kempis! Rahim yang mengembang memberi tekanan kepada usus dan menyebabkan sembelit. Itulah sebabnya kenapa sukar turun berat badan jika sembelit. Maka, asap tangas yang memasuki lubang anus akan mengembang dan memudahkan najis untuk keluar. Ketika anda tengah bertangas, anda akan terus merasa untuk membuang air besar, percayalah! Apabila najis keluar dengan lancar, maka masalah gastrik juga akan selesai, insyaAllah!

Tangas sahaja tidak mencukupi jika anda tidak memakan herba yang membantu proses penghadaman. Makanan bergoreng dan bersifat sejuk membeku di dalam darah. Maka, herba yang panas ini membantu menghancurkan ketulan lemak ini dengan lebih pantas. Habbatus sauda adalah antara herba terbaik bagi menghancurkan ketulan lemak ini dan ianya digunakan dalam pembuatan maajun saya sendiri.

Air yang diminum juga hendaklah bersifat alkali atau tinggi garam mineral. Makanan masa kini yang tinggi kandungan gula menyebabkan darah kita berasid. Maka, untuk mempercepatkan kesembuhan, itulah sebabnya perlu air beralkali.

Bertangas, makan maajun & chocoluv serta minum air alkali adalah proses luaran dan dalaman yang bagus bagi mempecepatkan proses pemulihan badan.

Namun, jika nak kempis dan turun berat badan 3kg dalam 3 hari, perlunya wrapping herba sebelum tidur di perut, peha dan lengan sebelum tidur. Ia umpama ayam diperap dengan rempah bertujuan memaksa herba untuk masuk ke kulit bagi mempercepatkan proses pengeluaran toksik melalui kulit.

Tips ini saya kongsikan kerana ramai sangat yang obesiti hilang keyakinan diri dan sukar mendapatkan zuriat!!!

Saya listkan juga harga,

Maajun RM79
Chocoluv RM40
Serum Simming RM39 (30ml)
Serum Slimming RM150 (120ml)
Herba Tangas RM69 (130gm)


A. Diskaun Set basic ( Berat bawah 60kg)


Tangas, maajun & serum slimming 30ml

RM187>> RM177 sahaja selepas diskaun.
Pos SS RM15, RM20 SM.

B. Set Advance ( Sukar Hamil, Berat 60kg ke atas)

Tangas, Maajun, Chocoluv, Serum 120ml,

RM338 diskaun >> RM318 sahaja!!!

PERCUMA POS!!! yeaaayyy!!!

Untuk pembelian:
Bank in ke akaun CIMB Nur Syatirah Shuib7046508145


Whatsupp pakej dan hantarkan bukti ke 017-8387695

Maklumat lanjut penggunaan maajun wanita :-

http://syatirahshuib.blogspot.my/2017/06/un-bagaimana-merawat-masalah-kewanitaan.html?m=1

Ummi Syatirah 
Kak Bidan Sempoi Sabah






No comments:

Post a Comment